Dedkov kondičný tréning

Autor: Ladislav Nehrer | 28.1.2011 o 8:37 | (upravené 29.1.2011 o 20:02) Karma článku: 3,75 | Prečítané:  833x

Sniežik sa nám chumelí, zimička už prišla, loziť sme už prestali, trénovať nám treba. Áno je to tak! Posledným zlanením sa zahájila zimná príprava a my sme sa prepli do stavu permanentnej bolesti. Nie, že by sme boli masochisti alebo sme trpeli sebadeštruktívnymi príznakmi počas lezeckej abstinencie, nie to rozhodne nie! Len sme začali navštevovať dedkove kondičné tréningy. Je to výborná vec ako sa večer odpáliť a keď vezmete aj svoju drahú polovičku, tak vám garantujem, že sa ten večer už nebudete musieť vyhovárať na bolesť hlavy či iné paduhy.  Ale pekne po poriadku.

Čo to vlastne ten tréning je?  Prečo je dobré ho navštevovať? Z akých fáz sa skladá? Je možné ho navštevovať prerušovane? Aké sú následky? Konečné riešenie celosvetového mieru. Odpovede na tieto otázky a aj veľa iných veci sa vám pokúsim opísať v tomto výplode, kde odmenou bude ukojenie vašej zvedavosti, zlepšenie sexuálneho života a jeden voľný vstup za túto cielenú propagandu.

Z historického hľadiska, kondičný tréning vznikol ako doprovodná aktivita k horoškole za účelom zlepšenia fyzickej kondície záujemcov o lezenie, ktorá v súčasnosti prepukla v širokospektrálnu fyzickú terapiu navštevovanú všetkými pohlaviami lezcov, nelezcov a mňa. Nejedná sa o lezenie na umelej stene ale o cvičenie s vlastnou váhou, čo je v niektorých prípadoch dostatočný trest. Tresty sú zamerané na výdrž, vytrvalosť, pružnosť, rozvoj sily a iné, čo neskôr oceníte nielen na vertikálach ale aj v horizontálach.

Tréning sa koná dva krát do týždňa, o ôsmej hodine večernej, na lúke, dedkovi pod balkónom. Čo je vlastne na konci sveta, hneď vedľa stĺpa, kde sa muchy otáčajú a tak verím, že keď tam vydržíte chodiť, tak nebudete na tom dobre len s kondičkou, ba dokonca i s trpezlivosťou a odhodlaním. Tréning sa skladá z niekoľkých základných fáz, podobne ako životný cyklus hviezdy, kedy sa človek zahreje, prehreje, odpáli a zhasne. Ďalšie dve bonusové fázy sa dohrávajú v miestnej krčme, len pre drsných, kam sa človek už len doplazí a dorazí. Ako som už spomínal, na začiatku sa zahrievame behom na všetky spôsoby, až do tretieho rýchlostného stupňa, cvikmi ako je poklusom klus, skokom-skočkom-preskokom, rotovaním do všetkých piatich svetových strán, vykopávaním a nakopávaním sa bez predklonu. V okamihu, keď už cítime, že krv brzdená srdcom prúdi v tele samovoľne, oči nám lezú z jamôčiek, pľúca sú už nejakú dobu v režime mimotelného okysličovania a farba zúčastnených je na nerozoznanie od raka riečneho pred infarktom, nastáva krátky strečing, ako príprava na najobľúbenejší kvak-kvak. Teda cvik.

Žabiaky sú cvik, ktorý sa môže pýšiť titulmi hneď v niektorých kategóriách a myslím si, že preslávili dedkové tréningy aj za hranicami tejto reality. Je to cvik milovaný, ale i nenávidený, plný bolesti a slasti, odhodlania a pokory, utrpenia či totálneho odrovnania, zriedka aj víťazstva. A každý kto i len na chvíli podľahol vlastnej ješitnosti, trpko oľutoval to, čo nasledovalo i po dobu niekoľkých dní. Okrem žabiakov sú našim telesným schránkam servírované aj cviky ako sú kohútik, fúrik, kliky, vis, angličan, paragán, drep, sklápačka, ktorých bohatosť variácii je nevyčerpateľná, bolesť
veľmi citeľná a celoplošne mierená. Ako taká príloha je podávaná prekážková dráha z lavičiek a zúbožených telesných schránok. Veľmi obľúbené sú aj cviky vo dvojici, kedy sa účastníci zájazdu sociálne zbližujú, spravodlivo zdieľajú tréningové trápenie, vymieňajú si telesné tekutiny a srdce drásajúce pohľady.

Tréning je zakončený príjemným strečingom, kedy sa pokúšame vrátiť všetky svaly zo šoku do pôvodnej pozície či konzistencie zdraviu prospešnou konzumáciou iontových nápojov. Po dôkladnej analýze na trhu dostupných nápojov, nás oslovili ingrediencie poctivého žltého lektvaru, ktoré prekvapivo obsahuje až 2 tis. rôznych látok, medzi ktorými nechýbajú ani minerálne látky ako sú sodík, draslík ,horčík, kremík, vápnik či vitamíny thiamin, riboflavin, pyridoxin, niacin, kyselina listová. Toto všetko je dôležité pre metabolické procesy v organizme a pre optimálnu funkciu nervového systému a tak veríme že sme si nemohli vybrať lepšie. Vedľajšie nežiaduce účinky boli vyhodnotené ako akceptovateľné a konzumenti boli s nimi oboznámení. Od dvoch promile sa zahajuje orientačný beh so zahmleným výsledkom.

Čo dodať na zaver? Asi len toľko, že to nie je až také zlé ako to vyzerá a že človek v konečnom výsledku cíti, že mu ostávajú sily aj na iné zábavky, či je schopný prekecať celý tréning bez toho aby sa zadýchal. Malé upozornenie! Tréning je nutne dávkovať podľa predpisu, pretože vynechávaním predpísaných dávok si človek zvyšuje utrpenie po dávke nasledujúcej. Každému vrele odporúčam, noci sú dlhé, tak prečo neurobiť niečo pre svoje zdravie.Prajem vám šťastlivé sviatky, veľa síl, málo bolesti a do nového roku aj veľa lezeckých úspechov.

s pozdravom Ner0

PS: Už len písanie o tomto tréningu ma odrovnalo na dva dni a ja nebol schopný hodiť ani len digitálny podpis

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Žitňanská: Bankrot ľudom nevezme bývanie

Ani ľudia s hypotékou nemusia prísť o bývanie, ale po osobnom bankrote musia úver dosplácať, vysvetľuje ministerka spravodlivosti.

KOŠICE KORZÁR

Nervozita v Košiciach rastie: Raši prosí o pokojné rokovanie

Primátorovi sa nepáčia výzvy aktivistov.

KOMENTÁRE

Ficov statusový symbol, amnestie a El sexico (Schutzov týždeň)

Fico je absolútne raritný otvorenosťou a vytrvalosťou, s akou vozí štátnu radkyňu.


Už ste čítali?